mahalle baskisi

alnimda "back to the roots" yaziyor olsa gerek ki, döndüm dolastim yine neukölln'e geldim.


berlin'de gecirdigim ilk gece camdan disari baktigimda ankarali turgut afisi gördügüm neukölln yok artik, gentrification neukölln'ü mesken tutali epey oldu. sadece ubahn'daki yolculari gözlemlemek bile oldukca fazla "done" veriyor konu hakkinda. eskiden sadece arap ve türklerin indigi, geceleri tenhalasan boddinstrasse duraginda simdi renk renk insanlar iniyor, gecenin bir yarisi merdivenleri fevc fevc cikiyorlar. 

konunun farkli boyutlari var tabii.



hermannstraße'deki arap abiler bu uyarinin gözden kacabilme ihtimalini de atlamayarak ayni notu masalara da koymus. daha ne yapsinlar!


demokrasinin büyük bir hizla gelistigi türkiye'de ufak tefek olaylari gündeme getirerek "yok efendim mahalle baskisi!", "vay efendim sivil dikta!" diye ortaligi ayaga kaldiranlar avrupa'nin göbeginde yasanan bu sahne karsisinda ne diyecek merak ediyorum! [oppan yandas style - o degil de, epey zormus yahu bu is!]

not: abilere ne zamandir bu uyarinin oldugunu sormadim. belki abiler duruslarini uzun süredir beri korumaktadir. notun neukölln'ün gecirdigi degisimle alakali oldugunu düsündüm ama olmayabilir de, bilemedim.

2 yorum:

  1. nerede burasi hermanstrasse'de?

    YanıtlaSil
  2. abileri hedef mi gösterelim, bunu mu istiyorsunuz? :)

    saka bir yana, ismini ve acik adresini cikaramayacagim simdi ama boddinstraße ile leinestraße metro duraklari arasinda.

    YanıtlaSil