gez'e bir, gema'ya iki!

karar verme, evrak hazirligi, pasaport basvurusunu yaptiniz, isleri yoluna koydunuz, bileti alip almanya'nin yolunu tuttunuz!

bürgeramt'a gidip anmeldungunuzu yaptiktan sonra, henüz daha rechnung'larin, mahnnung'larin evinizin yolunu bilmedigi o mutlu mesut günlerde posta kutunuzda gez'ten gelen bir mektup bulunca bunun ne idügünü anlamaya calismissinizdir muhtemelen.

f.a.q'a alacaginiz en muhtemel cevap "aga, bosver cevap verme! geldiklerinde kapiyi acmazsin olur biter. hem kapiyi acsan da iceri almama hakkin var, hemen tirsip iceri sokma adami. 'evinde televizyon, radyo falan var mi?' diye sorar 'yok.' de, girip bakamaz." olmustur, olur, olacaktir.

bir de ben anlatayim:

kapisinda göz olmadigindan kimin geldigini göremeyen biri olarak normalde bekledigim biri yoksa veya biri kapiyi calmadan önce telefon acip haber vermiyorsa kapiyi acmiyorum. evet, almanya beni yabanilestirdi. genelde de kargo firmasinin elemanlari gelmis, koca binada birilerini bulamamis oluyor.

bir gün kapi caldiginda "gez göz arpacik" imkanim olmamasina ragmen bir sekilde kapiyi acmaya karar verdigimde beklenen günün geldigini bilmiyordum. alman memur ciddiyetine sonuna kadar sahip bir abi, "gez'in verdigi yetkiye dayanarak" beni ziyarete geldigini beyan etti. ben de kapiyi olabildigince yakinlastirarak evde bana sordugu elektronik altlerden hicbirinin olmadigini teker teker beyan ettim. "müzik sesi geliyor, icerdeki hoparlörü de gördüm!" diye üste cikmaya calisinca gidip iceriden mp3 calarimi getirip bunun hoparlöre bagli oldugunu söyledim. pek inanmadi gibi. elindeki formu doldururken "bari en ucuzundan da olsa birsey gecireyim!" diye düsünmüs olacak sadece radyonun yanindaki kutucuga tik atti. ben de bunun üzerine "radyom oldugunu söylemedim, evimde sordugunuz aletlerden hicbiri yok. ben bu formu imzalamam!" dedim. o da "benimle tasak mi geciyorsun?"un birkac ton hafifi "willst du mich verarschen?"la karsilik verdi, az biraz sinirli bir sekilde. "hayir, sadece 'radyom var.' demedim ve ben bunu imzalamam." deyince yanlis beyanda bulunmanin cezasinin miktarini hatirlatti ben yanlis beyanda bulunmadigim konusunda israrci oldum. shredder'vari  "simdi gidiyorum ama yine gelecegim" tavirlari takinarak gitti. o günden sonra bir daha mektup da almadim gez'gillerden.

diyecegim o ki: teenage mutant ninja turtles rulez!

bir de gema cikti son dönemde basimiza. bircok youtube videosuna erisimi engellenenlerin "demek gema bana hüsran, bana gema hasret var!" dememek icin ne yapabilecegini vakt-i zamaninda anlattim. bu gemacilar 1 nisan 2013 tarihinden itibaren clublara uyguladiklari telif haklari tarifesinde "güncellemeye" gidecekler. eintritt'in yüksekligine, mekanin büyüklügüne, mekanda düzenlenen parti sikligina vs. göre katlanarak artan yeni fiyatlara bircok kisi, kurum, kurulus tepkili. bu sekilde mekanlarin bir cogunun kapanma tehlikesiyle karsi karsiya kalacagi konusuluyor. google'da biraz arama yaptiginizda konu ile ilgili bircok habere ulasabilirsiniz ama "gema mevzuuna giris" olarak su linki önerebilirim.

ayrica hatirlatayim: bu degisiklige karsi düzenlenen fuckparade de geldi catti.

bir de bütün bunlari yazmama sebep olan, brunnen70'de karsima cikan fotograf var tabii ki:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder