herr katavaşya ve kazakistan'a giden mektubu

merhabalar efendim.

şuradan da okuyabileceğiniz üzre, bendenizin aslında türkiye'ye gitmesi gereken bir mektubu; kazakistan dolaylarına doğru bir yolculuğua çıkmıştı.

bunun üzerine bulunduğum şikâyete cevaben sabır ile beklemem telkin edilmiş, ben de otomatik verilmiş bu cevaba hayli bozulmuş olmama rağmen denileni yapmış idim.

sonuçta, bugün bana alman posta hizmetlerinden bir cevap geldi.

bu cevapta aynen şunlar yazıyordu:

Sehr geehrter Herr katvşya(*),

vielen Dank für Ihren Hinweis, dem wir sofort nachgegangen sind. Es ist leider richtig, dass Ihre Sendung statt nach Türkei fälschlich nach Kasachstan abgeleitet wurde. Grund ist offenbar ein betrieblicher Ableitungsfehler. Es ist jedoch gemäß internationaler Vereinbarungen (Weltpostvertrag) sichergestellt, dass Ihre Sendung nach dem Zugang in der Empfangsstelle unverzüglich in das vorgesehene Zielland weitergeleitet wird. Es ist gut, dass Sie uns auf den Fehler aufmerksam gemacht haben.

Bei weiteren Fragen und Anregungen sind wir gerne für Sie da!

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Kundenservice BRIEF International



almanca bilmeyenler için:

mealen bendenize teşekkür ediyor, hakikaten mektubumun kazakistan'a gitmiş olduğunu; ama endişelenmememi, uluslararası anlaşmalar gereğince mektubun  adresine muhakkak ulaşacağını söylüyor. 


Sağolsun. eyvallah da, nedir arkadaş benim bu resmi makamlardan adım ile çektiğim? 

boşuna bir (*) koymadık oraya. konuya dair diyeceklerim var!


hizmet dedik, hizmet anlayışı dedik. mezvu burada patlıyor benim için.

deutsche post'a benim durumumda bir şeyi şikâyet etmek istediğinizde böyle bir ekranla karşılaşıyorsunuz.

bu ekranda erkek mi yoksa kadın mı olduğunuzu işaretliyor ve isminizi de kendiniz giriyorsunuz. şu durumda, eğer hata sizden çıkmadıysa, birilerinin kafasına göre hata yapması benim mektubun kazakistan'a gitmesiyle aynı cenahtan geliyor olmalı. 

katavaşya olarak yıllardır "bay" diye sıfatlandırılmaktan hayli bir rahatsızlık duymaktayım. bu yüzden son senelerde bildiğin su görmüş kedi gibi olaya yaklaşıyorum. 

bir önceki maillerinde doğru isimle ve doğru sıfatla bana yaklaşılmışken, arada bir anda bay ve katvşya olmam beni daha fazla sinirlendiren nokta. farkındayım, pek kolay bir iş olmasa gerek farklı isimlerle muhatab olmak. ammavelakin, sıfatı doğru yazmak sizin elinizde değil mi? bunun ötesinde adımı yazmayıverin, kopyalayın. böylelikle yanlış da yapmamış olursunuz, ha? isimler o kadar da önemsiz şeyler değiller. şunu bir dikkata alın ya hu! ne olur!


 ps: sanki ismim çok gizli bilgiymiş gibi yazmadım; ammavelakin neredeyse hepiniz kim olduğumu biliyorsunuz. yine de anonimliğimize halel gelmesin! 

sevgiler, 

herr olarak anılan frau katAvAşya



 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder