Göç götürmek

Eskiden Almancılar Türkiye'ye tır vb. araçlarla ya da aracı şirketlerle o zaman böyle taşınma şirketleri filan da vardı sanki... göç götürürdüler. Bizim aile de zamanında Türkiye'ye yarı bir dönüş yaptığında "köş" götürdüydü diye hatırlıyorum. Hatırlıyorum da denemez ya ben bu aletleri kullandığımız günleri hatırladığım için kendim de bu süreci kurguluyor olabilirim.


Paranın para olduğu zamanlar ve televizyonlara koltuk takımlarına binlerce Mark para yatırıldığı zamanlardan bahsediyorum. Bugün tabi her aile bireyi çalıştığı için ve nesiller arttığı için bu bolluk bize fazla geliyor. Eskiler çok kıtlık çekmişler diyelim de rahatlayalım biraz.


Sırayla gidelim isterseniz;

Nordmende Televizyon, 51 Ekran. Renkli olduğunu hatırlıyorum. Üzerinde dört tane tuş vardı kanal seçmek için, demek ki Avrupa'da da en fazla dört tane TV kanalı olacağı tahmin ediliyormuş üretildiği dönemde. Bilemediniz sekiz kanal kaydedebiliyordunuz bu dört tuşa da en fazla. Her neyse çocukluk yıllarıma ait hatırladığım, altında TV yükselticisi bulunan gıcık bir aletti. 1990'ların ortalarında mahalledeki TV tamircisine yeterince parayı kazandırdığımızı düşünerek değiştirdik sanırım sonraları.

Sony Betamax Video Çalar 803130. Daha VHS'nin çıkmadığı zamanlarda Almanya'dan kasetleri ile birlikte getirdiğimizi hatırlıyorum. Türk filmleri ve TV'den kaydettiğimiz kasetler vardı. TV'den çok bu kasetleri izlediğimizi hatırlarım. VHS çıkınca pabucu dama atıldı ve kasetleri de çoğunlukla kayboldu. Bu Betamax video çaları sonraları (90'ların ortası) artık kullanmadığımız için mahalledeki MGV'ye verdiğimizi  hatırlıyorum. 

Miele Çamaşır Makinesi 706 Tipi. Bu çamaşır makinesi sanırım bu listede en uzun ömürlü olan aletlerden biri idi. Üniversite yıllarıma kadar kullandım, sonra bu da tamircileri zengin edeceği anlaşılarak Vestel'in bir kampanyasıyla yenisiyle değiştirildi.

Fırınlı Ocak (sanırım Miele yine). Bu fırın hala validelerin evinde hizmet verir. Hala Berlin'de kullandığımız tiplerden. Arada bir arızalanır, fişini çekmeden kapanmaz filan ama şahane bir fırındır. (bununla beraber çadır not almışlar, onu valla hatırlamıyorum)

Singer Dikiş Makinesi (8010). Bu şimdilerde tam müzelik bir dikiş makinesi olmuştur herhalde, elektrikli değil idi zaten. Ayaklı bir dikiş makinesi idi bu, ben çok eğlenirdim birşey dikerken. Bisiklet sürer gibi basardınız pedalına ve dikerdi. 

Miele Elektrik Süpürgesi. (ve süpürülecek üç adet halı) Hala kullanılan Ecoline serisine benzeyen bu süpürgelerde en az yirmi sene hizmet vermiştir validelere. Ben artık torbasını Almanya'dan getirmekten bıktığım için gizlice TOGEM'e vermiştim, çok kızdı tabi annem. Eminim manyak alet hala çalışıyordur. (Evden sık sık böyle operasyonlar yaparak eski eşyaları def etmişimdir.)

Tewi 90 cm. Örgü Makinesi. Sanırım kazak örmek için alınmış ve birkaç kez kullanılmış bir makinadır bu... Pendik'te evin çatısında hala duruyor diye tahmin ediyorum. (Çalmak isteyen hırsızlara açık adres verilir.)

1 Adet Çocuk Bisikleti. Bana alınmış olma ihtimali var mı bilmiyorum, sanmıyorum. Sanırım ablamın veya biradelerden birine alınmış bu bisiklet. (Sormak lazım!)

Radyo Teyp. Şu rapçi gençlerin omuzlarında taşıdıkları cinsten gri bir teypdi... az kaset kaydetmemişimdir. Nerde bilmiyorum bu kasetçalarlı radyo. 

Muhtelif Eşya. Hala kap kaşık kullanılıyordur sanırım, annemin eski tip tabağı çanağı da meşhurdur. Bizim gibi İKEA gençliğinin tanımadığı cinsten envai çeşit eşya vardır hala...

Liste kısaymış, bence bir kamyon eşya getirmişler en az... Bu da böyle bir yerde kayıtlı dursun, ilerde bakar hatırlarız. Bu arada Almanya Berlin'den gümrüğe verilen eşya demek ki Adana Gümrüğü'nden giriş yapıyormuş memlekete, acaba hala Adana'da böyle bir ofis var mı? 

Eşyalarımızı bugün götürmek istesek ne gibi yöntemler var, bilmek lazım değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder