sorguluyorum mütemadiyen!

- neden?
+ iste!
den kacarken
- warum?
+ darum!
a tutulmak diye birsey var. ki buna "darumar olmak" diyoruz. en azindan ben diyorum. en azindan su andan itibaren.

- almanca ögrenirken warum-darum, weswegen-deswegen varken neden wieso-dieso yok diye düsünürdüm.

- "na, du?"dan diyalog cikar, muhabbet cikmaz!

- alman realizminin cikis noktasi, "wie geht's?" sorusuna verilen "es muss/muss ja" cevabidir.

- konusurken "o zaten muss hocam!" diyen insanlar tanidim. [sair burada almanya'da dogup büyüyenlerden degil, ahir ömründe almanya'ya gelmis insanlardan bahsetmektedir]

- ayni kisinin vaktin cikmasina yakin kildigi namaz sonrasinda "knapp oldu" demisligi de vakidir.
["nedir abi bu; mübah, mekruh gibi birsey mi?"]

- "bana egal, bana ganz egal!" diyen bambaska biri daha vardi. nice insanlar tanidim aslinda bambaskaydilar!

- cümle kuracak kadar almanca ögrenmeden, "achso!"yu diline pelesenk eden adamdan kacacaksin!

- almancinin aachen'i, cikar achso achso!

- gelsenkirchen derdi unut, alman ne güzel ne güzel!

- almanya bürokrasisinden bikmis türk yakarisi: aman be hörde.

- pist bombos olsa bile calan müzikle edilen dansa dair zerre miskal bilgisi olmadan döne döne dans eden almanlar. almanlarimiz.

- komedi hans üclüsü.

- alman bana dokunmayan yilan bin yasasinciligi: "ich drück dir die daumen!"
"bir isin ucundan tutayim, bir yardim edeyim" yok, varsa yoksa "parmak bassin!" peh.

bütün bunlari yazmaya platz der luftbrücke metro duraginda cektigimiz bir fotografi paylasma istegim sebep oldu, nasil birikmisse demek ki!


[mustafas gemüsekebap ve etkileri hakkinda daha önce birseyler yazmistim]

biterken...

- döner sermayenin krali almanya'da.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder