iphone getürdüm, kaçaktır deyu almadılar - 1

Geçtiğimiz iki aylık süre zarfında gezdiğim memleketlerden birinden, sipariş üzerine bir iPhone almışlığım var. Andorid kullanıcısı olarak aslında iPhone'u da, Android'i de sevmem, tavsiye etmem lakin kullanıyorum; oportünizm bu olsa gerek ya, neyse.

Tüm bu kafa karışıklığı arasında telefonu sahibine teslim etmek; ailemi, dostlarımı ve hısım akrabamı ziyaret etmek için Almanya'dan aldığım kitap siparişlerim ile beraber Türkiye'ye geldim. Kişisel işlerimi halledip tatilimin tadını çıkarırken de yurt dışından getirdiğim iPhone 5'i sahibine teslim ettim. Ettim etmesinde de sorumluluklar bitmek yerine o vakit başladı.

İlk olarak telefonun Türk İletişim Sistemi'ne entegre edilmesi ve bu sayede de memleketin başına büyük bela olan cari açık ve vergi kaybı konularına çare olmak gerekiyordu. "Telefonunuz kaçak olduğu için kilitlenmiştir." uyarısı almamak ve onca zahmet ile getirdiğiniz son model bu telefonu boşu boşuna çekmecede yatırmamak için yapmanız gerekenleri öğrenebileceğiniz yerler var, bunların başında da cep telefonu operatörünüzün  bayileri geliyor. Tabii bu işten çok kar etmedikleri için her tarafta telefon kayit işlemi yapan telefon bayiii göremiyorsunuz. Bize en suratsızından bir vodafone bayii denk geldi Allah'ima sükür!

Yapilmasi gereken adimlar su sekildeydi:

1- Form doldurulacak.
2- Maliye'ye vergi yatırılacak.

Ne kadar zararsız görünüyor degil mi? Ama tehlikenin farkına varmamiz ve irkilip kendimize gelmemiz çok da uzun sürmedi. Vergi dairesi faslini, 130 TL'lik vergiyi neredeyse hiç sıra beklemeden yatırarak kolayca atlattık. Hem sasirmis hem de sevinmistim. Formu dolduracak ve telefonumu arkadaşımın yanağında görerek taa nerelerde saklaya saklaya getirmek suretiyle yaptigim "kaçakçılıktan" gururlanacaktım. Makbuz ile birlikte telefoncudan içeri girdik...

[başıma bir iş gelmezse devam edecek]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder