inecekler gökten dosyalar safe safe

havadislere göre berlin'imiz 3 vakte kadar ücretsiz wlana kavusacak. merkezi noktalarda 2013'e kadar kurulmasi plananan agin zamanla ringbahn icine yayilmasi düsünülüyormus. senato bunun icin elini cebine, dolayisiyla cebimize atmak istemiyormus ve hal-i hazirda bunu ücretsiz yapmak isteyen firmalar basvuruda bulunmus bile. (amma ve lakin "there is no free lunch" diye hatirlatmis olayim da, ilerde aglamayin!) bu arada, olur da siz de basvurmak isterseniz ekim sonuna kadar vaktiniz var. 

projenin önündeki en önemli hukuki engel ise haftungsrisiko: yani indirilen yasa disi icerigin kime patlayacagi! wlan sahibini bundan sorumlu tutan simdiki düzenleme degistirilmeden bu alanda bir adim atilmasi cok zor ama "bundesrat" bu konuda yeni bir düzenlemeye gitmeyi planliyor.

sonra git kanalin kenarina, vur dibine internetin!


düzenleme sonrasinda paylastiginiz internetin sorumlulugundan da kurtulacaksiniz diye tahmin ediyorum. "couchsurfing'den gelen misafir birsey indirmis, eve mektup geldi" mevzulari da ortadan kalkacaktir.

güvenlik acigi tehlikesi nasil bertaraf edilecek bilemiyorum ama konunun bu noktaya gelmesinde korsan- lar'in da etkisi oldugunu düsünüyorum. special thanks'i cok görmeyelim abilere. 

fotografi tagesspiegel'den aldim, onlar da dapd'dan  almis. öyle yani!

3 yorum:

  1. Haber sitelerindeki gereksiz haberlere benzemiş bu girdi.

    YanıtlaSil
  2. sizin icin öyle olmus olabilir. internet "vertag"i yapmak icin piyasa arastirmasi yaparken bu konuyla karsilasinca bana ilginc gelmisti.

    YanıtlaSil
  3. bence hic gereksiz haber degil. berlin'e w-lan noktalari gelirse iyi olur, o zaman arkadaslarimin internet sikintilari olmaz ve benim almancami gerek duymazlar...

    YanıtlaSil