berlin in berlin'den baska dostu yok!

berlin'de yasadigimi söyledigim ortalama memleket insaninin ilk tepkisi genelde muzip bir siritis esliginde "vaaay berlin in berlin!" oluyor. bir iki kelam daha etmek isteyenler de "berlin baskent degil mi? önceden bonn'du!" deyip zamaninda sehirde bir duvar oldugunu bildiklerini belirtir ifadelerle repertuarini tüketiyor. tamam; berlin in berlin, iffet ile beraber türk erkeginin cinsellik algisi üzerinde en fazla etki sahibi olan iki türk filmi sahnesinden birini iceriyor olabilir ama türkiye-almanya iliskileri baglaminda önemli bir yere sahip olan bir sehir hakkinda ortalama bilgisi ancak bu kadar olan "human capital" ile iki kalkinma orani ve birkac siyasi gelisme ile "bölgesel güc ha olduk ha oluyoruz, eli kulagında!" moduna girmek az biraz abes kaciyor. konu uzun ve yeri burasi degil ama basligin da etkisiyle teget gecmek istedim elhamdülillah!

aslinda bu yazi hic olmayacakti. u-bahn'da bagrinan amca da tek basina yeterli sebep olabilemezdi. cünkü berlin kendi kendine konusmanin ve yolda dans etmenin delilik alameti sayilmadigi bir sehir. belki de acik hava timarhanesi... söylene söylene yaklasan amcanin algilayabildigim ilk cümlesi "warum macht ihr das nicht in ihren..." seklinde baslayinca "mit migrationshintergrund" birilerine saydiriyor sandim. "yine ne oldu lan?" diye düsünmeye yeltenmeme firsat kalmadan cümlesi "westdeutschen städte!" ile nihayete erdi. "dur bakalim neymis abinin derdi!" diye meraklanirken abi "berlinern klaut ihr alles! auch die sprache!" dedi.

u-bahn durdu, "einsteigen bitte!" anonsuna inat indim!

turistlerden rahatsizlik duyan berlinlilerden bahsetmistim daha önce, mesele "yerli turistleri" de kapsayabiliyormus. mesele genel, cermenlerin de dedigi gibi: "nimm es nicht persönlich anam babam!"

2 yorum:

  1. Berlin'de yaşamadığı halde Berlin'i benden çok seven bir arkadaşım keşfetmiş, o pasladı Posta'nın linkini, ben de vallahi baştan sona üşenmeden okudum. Berlin'le ilgili en şık, en cingöz Türkçe metinler burada imiş meğer. Ben de Berlinli sayılırım ucundan, Cafe Kotti'de falan karşılaşmışızdır da belki, otursak ortak tanıdıklarımız falan çıkar muhakkak. Neyse işte böyle, bir selam edeyim dedim, Berlin üzerine kendisi de yazan bir başka blogçu olarak. Ellere sağlık, takipteyim bundan böyle.

    http://rehavet.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvallah.

      güzel yorumun icin tesekkür ederim.

      nick tanidik geldi, sonrasinda fotografa bakinca hatirladim. evet, bir berlin türk kulübü aksaminda tanismisligimiz var hal-i hazirda. :)

      cafe kotti'ye takiliyorsan arada, karsilasiriz yine yakinlarda. blogunu da facebook sayfamizda (http://www.facebook.com/berlinpostasi) paylasacagim birazdan.

      muhabbetle.

      Sil