iphone getürdüm, kaçaktır deyu almadılar - 3

[...kaldigi yerden devam]

Sinir ve zafer duygulariyla ciktim dükkandan. Ne düsünsem, ne desem bostu. Faydaci yaklasiyordum ama artik Türkiye sorunlarima, cok düsünmüyordum. Umrumda degildi aksakliklar. Bana mi soruyorlardi bunlari icat ederken? Ama gene de bu isin pesini burada birakmak gelmedi icimden. Iletisim Kurumu Baskanligi'na kadar yolu vardi ama internet diye birsey de vardi. Hemen buldum izlerini. https://tuketici.btk.gov.tr/ adresinden sikayet formu doldurmakti niyetim. Sistemde kayit altina alinan telefon icin imei numarasindan sorgulama da bu siteden yapiliyordu mesela. Islemler basladigi andan bitene kadar yurt disindan getirdiginiz cep telefonunuzun imei numarasina göre izini sürebiliyor, sürecin hangi asamasinda oldugunuzu görebiliyordunuz.

Benim isim sikayet kismiylaydi. Iyi güzel de sikayet belirtmek icin https://tuketici.btk.gov.tr/giris/ adresine girip muhtesem sisteme kayit olmak gerekiyordu. Amma velakin kayit olmak o kadar da kolay degildi. TC Kimlik No'nuz yoksa, kayit olmak da yoktu. Koca devlete öyle elini kolunu sallayan giremiyordu, bir düstur gerekliydi. Hele ki TC No'su olmayan yabancilar... Ne isleri vardi BTIK'ta.
Iyi de ben sisteme kayitli, ikametgah ilmuhaberi alabilen, mavi kimlik üzerinde TC Kimlik No'su barindiran kismi türk vatandasiydim! Devlet bana numara vermisti zaten. Ama ayni devlet Mernis serverlarinda oturmus, sisteme giris yapmama izin vermiyordu, vermiyordu, vermiyordu!!!

Hikayenin sonunu istediginiz gibi devam ettirebilirsiniz aslinda. Bu, uzun süreler Türkiye'de yasamis her Türk vatandasinin basina gelen-gelebilecek olan örnek bir olay. Ben, zamanimin azligi yüzünden isin üzerine ne yazik ki daha fazla gidemeyecegim. Su siralar Türkiye'de bulunan Alman Icisleri Bakani'nin da katiyetle zikrettigi gibi cifte vatandaslik konusu da hayal olduguna göre, bu tür sorunlarla uzun süreler daha ugrasmak durumundayiz.

Kendi "tam" vatandaslari disinda sikayet bile kabul etmeyen ülkeme bakinca, Almanya'ya bazi konularda bayagi bir haksizlik yapiyoruz gibime geliyor.

Bizi takip eden okuyucularimiza bu ücleme vasitasiyla bir kez daha ilgilerinden ve sabirlarindan ötürü tesekkür ederiz. Paylasacak hikayesi olanlari yorum kabilinden de olsa burada beklerim efem. Kalin saglicakla.

2 yorum:

  1. Türkiye'de yaşayabileceğiniz yüzlerce anlamsızlıklardan sadece bir tanesi. Ama kendi telefonu dışında telefon getiren insanları da hiç anlamıyorum yani, bu iş çıktıktan sonra açılabilen, tekrar kapanmayan, açılsa da bir süre sonra kapanan telefonları gördüm, duydum... een eskisinden Türkiye'de kayıtlı bir telefonu yanınıza aldınız mı bitiyor iş...

    Gerek yok bu kadar hengameye :)

    YanıtlaSil
  2. Bence var. Bu hengame telefon sahibine 300-400 TL. gibi bir canlı tasarrufu imkanı sağlıyor ;)

    YanıtlaSil