weihnachten cagaloglu'nda kutlanir! [istanbul yazilari - 1]

uzun bir süre sonra liseme yolum düsünce bir grup ilginclikle karsilastim. asina oldumuz, yillarin "klasik" zil sesi degismis, "memleketim" oluvermis; garip geldi tabii. [bu vesileyle o sarkinin da orijinalini paylasmis olayim]

ögretmenler odasinin kapisinda zaman gazetesini ve icerisindeki masanin üzerinde yeni bahar dergilerini görmek garipti.

ayrica okulda kurulan weihnachtsmarkt da baska bir sürprizdi benim icin, berlin hasreti cekmememi sagladi!



arkadaslar "angebot" bile yapmislar.


güvenligi elden birakmamislar.

 

ve tabii ki weinachten'in gülü glühwein!


memleketin sizofrenik haline denk düsüyordu her halde, zaman gazetesi'ni gördügün okulda bir yandan da ögrencilerin glühwein kaynatmasi. "alkolsüz glühwein" yazisini görünce killanip "ne idügünü" sordum. "kaynatiyoruz, buharlasiyor mu diyorsunuz, nedir?" dedim, ilk basta alkolsüz saraptan [nasil yani?] yaptiklarini söylediler, daha sonra üzüm suyu kullandiklarini ögrendim.

ama bu vesileyle okulun "pavyon"unda bir kiz ögrenciye glühwein ismarlamak da nasip oldu, aniya gel!

demem o ki, glühwein da cagaloglu'nda icilir!

[istanbul yazilari devam edecek.]

3 yorum:

  1. Merhaba, blogu bayağı takip ediyordum bir ara hem TU Berlin'de okumak istediğimden hem de Berlin'i çok sevdiğimden. Şimdi farkettim ki aynı okuldanmisiz çok sevindim. Hatırlıyorum Weihnachtsmarks sabahı 2 mezun gelmişti hatta ben de ilgilenmiştim onlarla, sendin demek biri. Sana nasıl ulaşabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  2. twitter: https://twitter.com/hasanvonkeyif

    twitter kullanmiyorsan baska birsey düsünürüz artik. :)

    YanıtlaSil
  3. facebook sayfasina da mesaj atabilirsin.

    https://www.facebook.com/berlinpostasi

    YanıtlaSil