oy tombulum tombulum!



2007'deki cumhurbahakanligi secimi sirasinda anayasanin 101. maddesi etrafinda dönen 367 tartismalarina tanik olunca "yahu su anayasayi bir de ben okuyayim. ortalik müctehit doldu!" diyerek bir anayasa edinip okumaya baslamistim. 67. maddedeki "(...) ancak, yurt disinda bulunan türk vatandaslarinin oy hakkini kullanabilmeleri amaciyla kanun, uygulanabilir tedbirleri belirler." cümlesini okuyunca "vay arkadas, tedbir diye yapa yapa ancak gümrüklere sandik kuruyorlar!" diye söylenmistim. diger ülkelerin düzenlemelerini arastirdim, hani su "olmayacagimiz" iran "bile" mektupla oy kullanma imkani sunuyordu. cocukken dayanamayip anneme "hep anne hakki, baba hakki! hic mi yok cocuklarin anne-baba üzerinde hakki?" diye cikisip "güzel isim!" gibi bir cevap aldigimda ugradigim hayal kirikligini hatirlamistim. devletle iliskimiz de hep vatandasin devlete karsi olan ödevleri üzerinden tanimlaniyordu. bir "oy hakkimiz" vardi ve devlet onu bile "gönülsüz" sagliyordu. neler diyorum ben, oy vermek bir "vatandaslik görevi" degil miydi sonucta? ["nasil olur hanimefendi, burasi demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti degil miydi? pardon!"] arkadaslarla konuyu paylasinca "btbtm" olarak protesto eylemi yapma fikri cikti ortaya. internette bakininca o zamanki basin acikmalamizi buldum, bir de haber denk geldi.

chp'nin vaatleri arasinda yurtdisinda (bu arada kurumun isminde yurtdisi diye yazilirken tdk'ya göre yurt disi seklinde yaziliyor. ayarlayin bunlari!) yasiyanlarin oy kullanmasini kolaylastirmak da vardi. sonra ak parti düzenleme yapti, sonra chp anayasa mahkemesi'ne götürdü. memleketin halleri! merak eden google'da biraz inceleme yapsin, herseyi benden beklemeyin. 

en sonunda zincirleme baskanlik tamlamasi "t.c. basbakanlik yurtdisi türkler ve akraba topluluklar baskanligi" bir brosür yayinlamis. gümrükte oy kullanacaklar icin getirilen kolayliklarla beraber "yüksek secim kurulu'nun uygun gördügü hallerde milletvekili genel secimi, cumhurbaskanligi secimi ve halk oylamasinda oy kullanabilecegimiz" müjdelenmis. e insallah uygun görürler hali, halimizi; ne diyelim!

bir de 12 eylül 2010 anayasa referandumu'nda gümrükte oy verme hikayem var, evet ama yeter; onu da baska zaman anlatirim kismetse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder