berlin, arm aber sexy? (*) -1-

(*)berlin, fakir; ama seksi?

bugün berlin'de 3 semt gezdim. nasil bi yagmur yagiyor, nasil bi yagmur yagiyor anlatamam. su saatlerde hasan von keyif'in götünde pireler ucustuguna bahse varim. zira en son aradigimda "mayisigim yatiyorum" diyordu. yeterince mektup yazmis, yalamis ve postaya vermis anlasilan.

ben de ufaktan, bir zamandir aklimda olan bir ise girismeye karar verdim. simdi bizim bu berlin'e, almanya'nin fakir; ama seksi eyaleti denir. denir denmesine de, asli astari var mi bu isin? arastirip bakmak lazim biraz.

berlin eyalet sehri, su ilcelerden mütevellit:

mitte, friedrichshein-kreuzberg, neukölln, treptow-köpenick, pankow, charlottenburg-wilmersdorf, lichtenberg, marzhan-hellersdorf, reinickendorf, tempelhof-schöneberg, steglitz-zehlendorf, spandau


toplamda 12 semt var. simdiiii...bir elin bes parmagi var, besi de birbirinden farkli. nasil ki, istanbul'un pendik'i ile nisantasi'si bir degil, buralar da birbirinden farkli. is icabi 12 ilcenin hepsine gitmisligim, bana sorarsan kiminde haddinden fazla zaman gecirmisligim var. olsebep bir iki kelam etmeyi kendimde hak görüyorum buralara dair.
12 semtin 12 sini de anlatacagimi sanmiyorum. belli de olmaz yani isim. bazilarinda zaten anlatilacak fazla bir sey yok. 20 dakka yürüyüp dükkan göremediginiz ilceler var, ki sehir merkezinde yasayan insan icin oralarda gezinmek iskence. öyle yeri ne anlaticam? batsin gitsin öyle yer bana sorarsan!

olsebep gönlümün sultani, kapimin dünyaya acilan penceresi mitte ile basliyorum. sonra kreuzberg mreuzberg devam ederiz firsat ve keyif buldukca.

YALNIZ unutmayalim, bu bir turist rehberlik yazisi degil. sadece semtler ne kadan fakir, ne kadan zengin falan buna dair bir ciziktirmece. gezelim görelim köselerini baska zamana yapariz. her seyi de ayni anda beklemeyin anacim. hem tadi ciksin, hem bizim icin de yazacak bir seyler olsun di mi?


Berlin- Friederichstraße (Panorama)


mitte: mitte'nin bi kismi doguda bir kismi da batida kaldigi icin, biraz farkli bir yapiya sahip. duvar yikildiktan sonra hemen buralara gelip yerlesebilmis olanlar pek parali insanlar olmasalar da, simdilerde mitte'de oturmak  bildigin paraya bakan bir is olmus cikmis. yeni yapilan yüksek tavanli, garajli, zartli zurtlu evlerin cogu da kiraya falan verilmiyor. direkt satiliyorlar. su durumda mitte icin "faaakiiir" demek pek dogru degil; ama cok zengin de sayilmaz. orta direk. zaten günlük nüfusun yarisi turist. onlari cikarinca geriye kalanlarin kolay kolay bandy brooks'da dondurma yedigini sanmiyorum (mitte'de tam iki yerde var bak bu dükkandan. baska semtte de hic rastlamadim).
seksiligine sira gelince. mitte'ye ancak 3 verilir. daha fazlasi verilmez. banka müdürü kilikli calisanlari ve yasli teyzeleriyle mitte seksi falan degil. yalniz eger magazalarindan bahsedecek olursak, en kral (ve berlin'in en pahali sayilabilecek magazalari (alexa, friedrichstraße, galeria) ile gayet modaya düskün bir semt. bu düskünlükte bu düsüklük, hagaden abes. naabiyonuz, zehlendorf'takiler gelip buradan mi alisveris yapiyonuz nedir?

Alexa

sehrin bu bölümünde bir büyük üniversite hastenesi (Charité) ve elit bir üniveriste (Humbolt Universität zu Berlin) bulunmasina ragmen bunun buralara pek faydasi oldugu söylenemez. ögrenciler ucuz diye wedding'de oturmayi tercih ediyorlar. olmadi schöneberg, o da olmadi neukölln. ne yapsin gariplerim. eh ögrencinin yasamadigi yerde de seksilik biraz ortadan kalkiyor zati. hos, humboldt'un cevresinde güzel giyimli hatunlar. birtakim hipster kilikli erkekler bulmak mümkün; ama yani onlari mitteli sayabilemiyorum ay balam. yoksa bisikletle ise/okula giden herkes benim bebeyim!

3 yorum:

  1. sexy aber abgefickt!:)

    YanıtlaSil
  2. berlin hakkinda böyle fick'li mick'li konusmasak! :)

    YanıtlaSil
  3. Neden yoksa seni leylekler mi dünyaya getirdi?:)

    YanıtlaSil